Nowa dyrektywa dotycząca delegowania pracowników – co trzeba wiedzieć

Jeżeli musimy delegować swoich pracowników do innych państw członkowskich Unii Europejskiej musimy być świadomi praw jakie nas obowiązują. Jeśli wyjazd jest zaledwie kilku dniowy nie stanowi on większego problemu dla pracodawcy. Jeśli jednak praca jaką miałby wykonywać pracownik poza granicami kraju jest wyjazdem kilku miesięcznym musimy już znać wszystkie przepisy jakie będą nas wiązać, dotyczyć. Ważnym dokumentem jest Dyrektywa Wdrożeniowa mająca na celu ochronę praw pracowników delegowanych i kontrole firm ich zatrudniających. Te oraz inne przepisy powinny być dobrze znane każdemu kto chce wysłać pracownika do pracy w innym państwie należącym do Unii Europejskiej. Jeżeli jednak wszystkie regulacje prawne nie są nam znane bądź nie jesteśmy ich pewni warto sięgnąć informacji poprzez organizowane kongresy, konferencje lub seminaria jakie są planowane przez: dyrektywa w sprawie egzekwowania dyrektywy 96/71/WE Dzięki temu uzyskamy należytą dla nas wiedzę z zakresu delegowania, jaka ułatwi nam podejmowanie kluczowych decyzji. By być na bieżąco z istotnymi informacjami warto dodatkowo zaglądać na stronę inicjatywy.